Me in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carly Klijn - WaarBenJij.nu Me in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carly Klijn - WaarBenJij.nu

Me in SU

Blijf op de hoogte en volg Carly

13 Juni 2016 | Suriname, Paramaribo

Wauw het is alweer een maand geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven! Wat is er in die tussentijd veel gebeurd. Ik kan nu zeggen dat de maand mei een TOPmaand is geweest! Zoals ik vertelde heb ik me destijds ingeschreven voor Springbreak. Dit was een te gek weekend. In teams hebben we een aantal uitputtende activiteiten moeten doen, zoals eetopdrachten, buikschuiven, zwemmen, tijgeren en ga zo maar door. Hierna hebben we een heel mooi feestje gehad, dit kan Rosa wel beamen!! We hebben onze eigen dans ontworpen en we hebben op onze bucketlijst kunnen strepen! Helaas hebben we dit zelfde weekend afscheid moeten nemen van twee Belgische top meiden. Hierna heb ik vooral veel stage gelopen. Het is nog steeds erg leuk en werk geheel zelfstandig. Verbaas me af en toe nog steeds over een aantal handelingen, maar het is natuurlijk ook een heel ander land. Ook heb ik mijn tussenbeoordeling gehad, deze heb ik gehaald!!
Aangezien een huisgenootje haar laatste Havana avond heeft, is er een partybus geregeld. Je hebt dan een half open bus, je neemt een fles drank mee en rijdt via een omweg naar Havana. Wat een mooi feestje was het. De volgende dag stond er een fietstocht om 09:00 uur gepland. Eer dat we vertrokken waren, was het half 11! Met de fiets naar Nieuw Amsterdam! In de hitte hebben we flink gefietst, met een paar stops aangekomen bij een bootje waar alle fietsen op konden en zo naar de overkant gevaren. Daar rond gelopen in Nieuw Amsterdam en toen terug gefietst met een lekke band! De dag erna hebben we een casino bezocht. Je krijgt gratis eten en drinken wanneer je iets speelt, met een winst van 40 SRD de avond goed afgesloten!
En zo kwam 26 mei al heel snel in de buurt. Heel vrolijk heb ik papa en mama ontvangen in Zanderij, Suriname! Na veel kletsen in de taxi en zoveel mogelijk laten zien zijn we aangekomen bij het appartement. Wauw wat een heerlijk zwembad... zonder water, want ze zijn het aan het renoveren! Wat een domper..De volgende dag stond de eerste tour al gepland. Om half 1 zijn we met een bootje naar een plantage gegaan, hebben we Nieuw Amsterdam bezocht, dolfijnen gekeken, een andere plantage gezien waar we gegeten hebben, kaaimannentocht in een gammel bootje en uiteindelijk afgezet in het centrum. Met een super leuke gids hebben we ons prima vermaakt! De volgende twee dagen heb ik papa en mama Paramaribo laten zien. Maandag zijn we op trip gegaan naar Isadou. Waar we heerlijk in de stroomversnelling hebben gelegen, vogelspin vast hebben gehouden, heerlijk gekookt, zonnen, jungletochtje gemaakt en een inheems dorpje hebben bezocht. Dit duurde drie dagen. De volgende dag waren papa en mama al één weekje in SU. Die avond hebben we besloten om de volgende morgen nog twee daagjes Brownsberg, Stone Island en Berg en Dal te doen. Zo gezegd, zo gedaan. De volgende morgen zouden we om half 8 opgehaald worden. Aangezien donderdag de laatste Havana avond van Rosa en Demi was, moest ik natuurlijk wel mee. Dit was een topavond. Om 5 uur was ik thuis en om 7 uur stond papa in mijn kamer. Over het hek heen geklommen om mij wakker te maken haha! Gelukkig had ik al mijn spullen al gepakt en hoefde ik alleen maar me op te frissen. Met een pick-up zijn we richting Bronsberg gereden. We mochten achter in de bak staan, het was zo tof! Onderweg hebben we een luiaard, kikkers, gieren en vlinders gezien. Aangekomen op Brownsberg, zijn we naar de Mazaroni waterval gelopen, waar we heerlijk in hebben kunnen zitten. Pap en mam hebben kennis gemaakt met No Spang. Hierna zijn we naar boven gelopen en hoorde we de brulapen al! Tijdens het bezoeken van de Mazaronitop hebben we een miereneter gezien en zijdeaapjes! Hierna zijn we doorgereden naar Stone Island waar we onze hangmatten hebben opgehangen. Heel de nacht wakker gelegen door een snurkende gids en in de ochtend hoorde we de brulapen! Na primitief een eitje bakken zijn we doorgereden naar Berg en Dal. Onderweg nog zijdeaapjes, doodskopaapjes en een slingeraap gezien! Onze gids kwam steeds met andere beestjes aan, zoals sprinkhanen en een slang. Aangekomen bij Berg en Dal, hebben we eerst gehangmateerd. Hierna zijn we na een aantal instructies naar de kabelbaan gelopen. Deze is bijna 2km lang en heeft een hoogte tussen de 2 en 35 meter! Je gaat van plateau naar plateau. Onderweg een flinke regenbui gehad. Maar wat een top ervaring. En wat hebben papa en mama mij verbaasd. Ze deden de kabelbaan zonder dat ik ze over hoefde te halen en na afloop stonden ze te springen om nog een tweede keer te gaan!
De rest van de dagen hebben we rustiger doorgebracht. Eindelijk kunnen zwemmen, winkels bezocht, te veel gegeten en lekker gezeten bij de Waterkant! Mijn vakantie zat erop, ik moest weer stage lopen. Papa en mama zijn zelf nog naar Braamspunt gegaan om zeeschildpadden te bekijken en hebben Paramaribo onveilig gemaakt! Helaas komt hier een einde aan! Na twee heerlijke weken, papa en mama afgezet op het vliegveld. Maar de nieuwe plannen staan al klaar! Zo ben ik naar de bioscoop geweest en is de volgende trip al geboekt! Ook is het aftellen begonnen naar mijn laatste stagedagen, nog 3.5 week te gaan! Ook kan Tom zijn tas in gaan pakken, want over 29 dagen ontmoet hij Suriname al!
Hoog tijd om weer af te sluiten! Ik moet me namelijk gaan douche en klaar maken. Vanavond is er een huisgenootje jarig! Weer een reden om een cocktail te nuttigen!

• 13 Juni 2016 - 23:08

Michelle:

Yessssss Eindelijk ben ik de eerste die kan reageren.. Ik hoor je denken wat doet die nog zo laat op, tja tentamens zijn er bijna en deadlines zijn hopelijk net haalbaar! Wat ben ik op dit moment dus jaloers om jouw mooie verhalen te lezen! Ik ben erg benieuwd naar alle mooie foto's! Kom ze maar snel laten zien. Binnenkort maar weer even skypen?

Tot snel Karel!
    Dikke kus en geniet nog even van alles mooie momenten,

Muis

PS vergeet niet een cocktail op mij te drinken!!!!

• 14 Juni 2016 - 19:55

Door:

Ha Carly,

Gossie meid, wat maak je veel mee en wat zie je veel. En dan zo'n kabelbaan, wat hoog zeg. En dat pap en mam dat dan zo doen! Dapper hoor.
    Ga nog lekker genieten de komende tijd, want het gaat heel snel allemaal.

Dikke knuffel Door

• 14 Juni 2016 - 22:59

Hermien:

Hee Carly

Leuk om te lezen wat jij (samen met pap en mam) hebben gedaan.
    Ik ben blij dat je zo gezond bezig bent........veel bewegen en goed drinken (cocktails).
    Ook zelfstandig kunnen zijn op stage is belangrijk haha.
    Nog even genieten, dan nog samen met Tom leuke dingen doen en daarna........de keuken bezichtigen haha.

Nog heel veel plezier, let goed op jezelf.

Warme knoevel van mij,
    Hermien

• 17 Juni 2016 - 18:33

Kees De Klijn:

Hé schoonheid, allereerst nog heel hartelijk bedankt voor de twee TOP weken die we samen in SU hebben doorgebracht.
    Het was voor ons een onvergetelijke ervaring om dit zo mee te mogen maken.
    Helaas moesten we na 2 weken alweer verder maar we hebben samen veel kunnen doen en beleven, ook met je leuke huisgenoten en andere meiden. Als je de volgende buitenland stage gaat doen komen we weer op visite.
    Maak er met Tom nog een hele leuke tijd van en kom heelhuids thuis.

Geniet nog van de komende weken en tot gauw.

Xxx Pap.

• 18 Juni 2016 - 12:29

Christie De Klijn:

Ha lieve Karel,
    Ik kan me helemaal aansluiten bij de woorden van Pap.
    Het was goed om te zien hoe je het in Suriname stelde en heb er geen seconde spijt van gehad dat we ook naar Su zijn gekomen.

Geniet nog maar lekker van de paar dagen stage die je nog hebt en ga lekker genieten van de resterende tijd met Tessa en alle nieuwe vriendinnen.

Daarna nog lekker relaxen en trips maken met Tom.

Xxx Mam