Suriname: Eerste ontmoeting. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carly Klijn - WaarBenJij.nu Suriname: Eerste ontmoeting. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carly Klijn - WaarBenJij.nu

Suriname: Eerste ontmoeting.

Door: Carly

Blijf op de hoogte en volg Carly

14 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Hee Allemaal,

Mijn eerste reisverslag staat klaar! Maandag, 11 april, is het avontuur begonnen. Allereerst al mijn spullen in mijn koffer krijgen en dat mag de 23 kg niet overschrijden. Op Schiphol aangekomen, hebben we eerst mijn koffer ingeleverd, hierna zijn we wat gaan eten en toen kwam het afscheid al in zicht. Met rollende tranen over mijn wangen liep ik naar de gate. Aangekomen bij de gate ben ik als enige echte 'witte' maar gaan zitten. Een Surinaamse man sprak mij aan of ik stage ging lopen in Suriname. (Viel ik dan zo op!?...) Hij vertelde dat hij touroperator was en een aantal andere stagiaires kenden! Om half 12 vertrok het vliegtuig richting Paramaribo! Prima vlucht gehad, eenmaal in Paramaribo regende het, maar wel 26 graden! Het leek de bemanning slim om te wachten totdat de ergste bui voorbij zou zijn en om één bus in te zetten. Ja, ontzettend handig als je met 400 passagiers met één bus vervoerd moest worden.. Gelukkig zat ik vrij vooraan in het vliegtuig! Welkom in Suriname! Bij de Douane geen problemen en mijn taxi stond al klaar. Ondertussen was het 21:00 uur NL tijd en 16:00 SU tijd. Een indrukwekkende rit richting Paramaribo gehad, waar ik onderweg al tips mee kreeg.
Aangekomen op de Prinsessestraat. Hier kreeg ik mijn sleutels en de eerste huisgenoten ontmoet. Leuk, gezellig en sfeervol huis. Met drie andere huisgenoten zijn we nog even naast de MC drive gereden! Na wat kletsen ben ik gaan douche en gaan slapen. Redelijk goed geslapen!
De volgende dag zou ik om 16:00 uur een rondleiding krijgen in Paramaribo. Zodoende moest ik eerst nog even gaan pinnen en boodschappen doen. Na de benodigde aanwijzingen ben ik met de fiets bij de Drive-in Cambio gaan pinnen. (Ja ik stond daar in de rij met de fiets tussen allemaal auto's..) De koers is voor ons nu ontzettend voordeling. Hierna met een huisgenootje bij de Tulp boodschappen gaan doen. Grote winkel waar ze van alles hebben! Bij thuiskomst lag mijn eerst post al in de brievenbus!!
Om 16:00 uur in de zon richting Paramaribo. Allereerst zijn we naar een aantal luxe ressorts gelopen, waar je tegen een betaling kan zwemmen. Hier kwamen we een oud GTST speler tegen. Daarna de Palmentuin, wat voorheen de achtertuin van de President was. Het onafhankelijkheidsplein, Fort Zeelandia, de waterkant, de maagdenstraat, een aantal winkelstraten, de straat waar de synagoge naast de moskee ligt, de straat van de katholieke kerk (grootste kerk die geheel van hout is gemaakt in het Antilliaanse gebied en uiteindelijk aangekomen bij het sportstadion, wat het eindpunt was. Ondertussen nog gestopt om een simkaart met beltegoed te kopen.
'S avonds heb ik met een aantal huisgenoten mijn eerst Saoto gegeten. Dit is een Javaanse soep gevuld met kippenvlees, ei, groente, pittige saus, gebakken uitjes en rijst.

De volgende dag was ik van plan om naar de vreemdelingendienst te gaan. Helaas regende het en lag ik te lekker in bed om vroeg op te staan. 's Middags ben ik naar de Chinees gegaan om bananen en beltegoed te kopen! Waar je ook bent, iedereen toetert, kijkt en roept je na. Lief terug lachen en doorlopen! In de middag nog even geskypt!
Aangezien maandag ik officieel met stage moet beginnen, heb ik gemaild wanneer ik de kennismakingsdag heb. Helaas hebben ze hier nog geen antwoord op.. Ook heb ik mijn eerste twee-daagse trip met 2 huisgenoten geboekt voor aankomend weekend! Bigi pan. (Omgeven van rust en de natuur verblijf je op een prachtige houten locatie op het meer. Je kan er heerlijk zonnen, kajakken en tot rust komen. Een spannende kaaimannentocht, een modderbad en vissen met de hand) Ik voel me steeds meer op mijn gemak, ondanks de toenemende muggenbulten.

14 april
Vandaag ben ik vroeg opgestaan om naar de vreemdelingendienst te gaan. Dit was nog een avontuur. De taxi gebeld, zet hij mij bij het verkeerde gebouw af.. een man had het meegekregen en bood mij aan weg te brengen voor 10 SRD. Na wat onderhandelen heeft hij mij voor 7 SRD naar het goede gebouw gebracht. Daar aangekomen moest ik mij melden. Een tijd gewacht, een stempel erbij en drie deuren verder weer melden. Hier kreeg ik een nummertje. Eindelijk aan de beurt, gevraagd om een nieuwe afspraak. 'Alles zat al vol, ze konden niets voor mij doen'. Ik aangegeven dat ik mijn spullen compleet zou hebben en dat ik graag voor 11 juli een afspraak heb, aangezien 11 juli mijn KV verloopt. 'Per toeval was er op 25 mei nog een plekje vrij'. Zodoende moet ik 25 mei terug voor de verlenging en krijg ik mijn MKV. Met de taxi weer naar huis met een gezellig chauffeur. Een persoonlijk kaartje gekregen, zodat ik na hem kan vragen als ik de taxi bel haha! Vanmiddag ga ik nog even kijken wat te doen. Ik moet nog het een en ander regelen voor de trip!

Doeeeii!
Ik hoop volgende week mijn tripavonturen en mijn eerste stagedag te kunnen vertellen!


  • 14 April 2016 - 20:36

    Ruud En Trudy:

    Hey Kareltje.

    Je hebt al vanalles meegemaakt in de korte tijd dat je er bent. Ik had je nog gewaarschuwt dat je heel veel aandacht krijgt met je blonde haren haha. Dadelijk schijt elke patient toch in zijn broek om door jou verschoont te worden. Willen we wel een foto van toch.
    Je hebt nu al een relaxtrip geboekt terwijl je nog niks hebt uitgevoerd daar. Het moet niet gekker worden haha.

    Ga ervan genieten meid xx

  • 14 April 2016 - 20:53

    Carly:

    Haha! Wat is dit nu.. Dan heb ik in ieder geval wel wat gezien op stage en mijn specialiteit ontdekt! Relaxtrip!? Weet je hoeveel ik in deze korte periode al heb gezweet! Gelukkig heb ik morgen nog een dagje vrij! Haha.. Jullie ook veel plezier in Nederland! en tot 'snel'.

    Groetjes xx

  • 14 April 2016 - 23:00

    Hermien:

    Hee Carly.

    Leuk om je eerste indrukken op papier te zetten. We krijgen natuurlijk via Tom al heel veel mee en dat vinden wij ook hartstikke tof. We willen ALLES van je weten behalve........haha.
    Geniet er lekker van en let goed op jezelf.

    Groetjes Peter en Hermien

  • 15 April 2016 - 21:49

    Christie En Kees:

    Ha lief Kareltje,
    Leuk om de verhalen nu ook te lezen, ondanks dat we al geskyped hadden.
    Ik hoor net van Pap dat maandag toch je stage begint met een kennismaking.
    Maar eerst lekker genieten op het water, bedenk maar dat je nog lang genoeg moet werken, dus geniet er maar lekker van.
    Dan kun je voor ons uitzoeken wat leuk is en wat we zeker moeten gaan doen.
    Doe ze van ons maar de groeten en we horen wel hoe het gegaan is.

    Kusjes Pap en Mam

  • 17 April 2016 - 00:28

    Angela:

    Hey Carly,

    Wat ontzettend leuk geschreven! Was net alsof je het zo aan mij aan het vertellen was.
    Leuk om te lezen dat je je plekje gevonden hebt, en alles goed gaat.
    Veel succes Maandag!!!
    Nog een kei mooie tijd toegewenst in het mooie Suriname

    Grt. Angela

  • 23 April 2016 - 08:51

    Door:

    Ha Carly,

    Fijn om te lezen dat de reis goed is gegaan, leuk geschreven ook. En ondertussen al een beetje gewend en een leuke trip gehad in het weekend?
    Lekker heel veel genieten hè .

    Dikke knoevel van Door

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Carly

Welkom op mijn profiel. Vanaf april ga ik 4 maanden stage lopen en reizen in Suriname. Veel lees plezier, Groetjes

Actief sinds 08 Maart 2016
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 8164

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 12 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: